آیت الله بهجت(ره) پاسخ می دهد: دعای ‘عظم البلاء’ را بخوانید و بخواهید خدا صاحب کار را برساند ا

در عصر ما که گرفتاری ها و فشار ها از هر طرف متوجه شیعیان در اقصی نقاط جهان و خصوصا کشور ماست. باید چه کار کرد؟

یکی از آسیب های مفهوم مهدویت فعالیت مستمر فرقه های دست ساز نوظهور است که با شبهه پراکنی درخصوص معارف مهدویت سعی در ورود معانی دروغ به این فرهنگ دارند. از این رو لازم است درراستای مقابله با این فعالیت های ویرانگر آموزش ها، انتقال و ترویج مفاهیم مهدوی در فضای مجازی به صورت گسترده بیان شود.
از این رو پاسخ به برخی پرسش های مهدوی در این فضا امری لازم و ضروری به نظر می رسد، خبرگزاری شبستان در این راستا با ارائه پرسش های مهدوی و پاسخ به آنها از طریق عالمان و عارفان به این حوزه سعی دارد، منطق مقابله با این شبهات را به علاقه مندان به این حوزه ارائه دهد.
از آیت الله محمدتقی بهجت(ره) پرسیده شد:
در عصر ما که گرفتاری ها و فشار ها از هر سو متوجه شیعیان در اقصی نقاط جهان و خصوصا کشور ماست. باید چه کار کرد؟
پاسخ دادند:
مخصوصا دعای شریف “عظم البلاء و برح الخفاء” را بخوانید و از خدا بخواهیم برساند صاحب کار را! با او باشیم، حالا اگر رساند که رساند و اگر نرساند، دور نرویم از کنار او. از رضای او دور نرویم او می بیند، او می داند حرف هایی که ما به همدیگر می زنیم!
در هرحال برای تعجیل در امر فرج و رفع نگرانی ها و گرفتاری ها و نجات و اصلاح حال مومنان بگوییم “اللهم اکشف هذه الغمه عن هذه الامه بظهوره” خداوندا با ظهور حضرت حجت(عج) این ناراحتی را از این امت برطرف نما؛ زیرا واقعا از ظلم و ستم و بلا و فشاری که بر سر اسلام و مسلمانان به خصوص اهل ایمان می آید، کارد به استخوان رسیده است.
ابتلائات شیعه، امروز بسیار زیاد است. امراض مختلف، سرطان، حوادث، باید در مشاهد مشرفه و مواقف مهمه برای رفع ابتلائات شیعه دعا کرد و تضرع نمود… ما از همه باید بخواهیم که متوصل شوند و دعا کنند و تضرع نمایند، تا بلکه فرجی حاصل شود. دعای فرج اگر موجب فرج عمومی نشود، برای دعا کننده موجب فرج خواهد بود ان شاء الله.
چنانچه در برخی از روایات آمده: دعا کنید که در آن فرج شما است. برخی از مردم به مرحوم آقای شیخ حسنعلی تهرانی متوصل می شدند و نتیجه می گرفتند، ولی متوجه امام عصر (عج) نیستند! ما باید به امام عصر(عج) بیش از این ها متوسل باشیم تا نتیجه بگیریم و مسلما امام عصر(عج) از هر کسی بهتر می تواند موثر باشد. اگر اهل ایمان پناهگاه حقیقی خود یعنی حضرت صاحب الزمان(عج) را بشناسند و به آن پناه ببرند، آیا امکان دارد که از آن ناحیه مورد عنایت واقع نشوند.!؟
“اِلهى عَظُمَ الْبَلاَّءُ وَبَرِحَ الْخَفاَّءُ وَانْکَشَفَ الْغِطاَّءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاَّءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ وَمُنِعَتِ السَّماَّءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَاِلَیْکَ الْمُشْتَکى وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّهِ وَالرَّخاَّءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ اُولِى الاْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَعَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِىُّ یا عَلِىُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانى فَاِنَّکُما کافِیانِ وَانْصُرانى فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى السّاعَهَ السّاعَهَ السّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطّاهِرینَ”


پاسخ دهید

دیدگاه شما