در مراسم جار بیان شد؛ مراسم سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال تجدید عهد با ولایت است

حجت الاسلام حسن صدیقی گفت: برگزاری همه ساله مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین کاشان در مشهد اردهال را تکرار تجدید عهد با ولایت است 

حجت الاسلام حسن صدیقی گفت: برگزاری همه ساله مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین کاشان در مشهد اردهال را تکرار تجدید عهد با ولایت است و از شرکت کنندگان در مراسم سنتی مذهبی قالیشویان خواست فلسفه ولایت فقیه حضرت سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) را برای فرزندان خود بیان کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حسن صدیقی پنجشنبه شب در همایش ‹‹جار›› با عنوان بیعتی مجدد با ولایت در مسجد جامع فین کاشان، با اشاره به اینکه در قرآن به حزب الشیطان و حزب الله اشاره اشاره شده است، گفت: قرآن پایان حزب الشیطان را بدبختی و ضرر و عاقیت حزب الله را سعادت و خوشبختی عنوان کرده است.

وی با اشاره ویژگیهای حزب الله از دیدگاه قرآن از ولایتمداری به عنوان یکی از ویژگیهای حزب الله از دیدگاه قرآن نام برد، افزود: نشانه حزب الله بودن، ولایتمداری است و در روایت است سلمان فارسی می گوید هر موقع محضر پیامبر اکرم(ص) رسیدم دست به شانه من زد و به امیرمومنان(ع) اشاره کرد و گفت: کسانی که ولایت امیرمومنان را داشته باشند رستکار و خوشبخت و عاقبت به خیر هستند.

حجت الاسلام صدیقی گفت: در روایت دیگری پیامبراکرم(ص) فرمود، هرکس دوست دارد بر سفینه و کشتی نجات سوار شود و به حبل الله متین متمسک شود باید بعد ازمن ولایت امیرمومنان را در سینه داشته باشد و دشمنی با دشمنان امیرمومنان و فرزندان او را به عنوان امام و خلیفه برحق بپذیرند اینها حزب الله و حزب من هستند و حزب من حزب خدا است و طرفداران حزب خدا رستگار هستند.

وی تأکید کرد: حزب الله با دشمن دین، حتی اگر از نزدیکترین افراد او پدر و مادر و اقوام و خویشان نزدیک او باشند، ارتباط دوستی ندارد چرا که قرآن می فرماید، انسانهایی‌که ایمان به خدا و رسول داشته باشند نمی توانند با دشمن خدا و رسول خدا ارتباط داشته باشند حتی اگر این دشمن پدر و مادر و خواهرو برادر او باشند.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه انسان مومن یک ولی دارد و نمی تواند چندین ولی داشته باشد، عنوان کرد: فقط خدا ولی انسان مومن است و خدا ولایتی که اختصاص به خودش دارد را برای پیامبراکرم(ص) قرارداده است و پیامبراکرم(ص) ولایت خودش را که ولایت الله است را برای امیرمومنان(ع) قرارداده است.

وی افزود: امام صادق(ع) می فرماید، ولایت ما همان ولایت خدا است و چندین ولایت نیست، بنابراین امام زمان نیز در زمان غیب خودش ولایت خدا را برای فقیه جامع الشرایط قرار داده است چرا که ولایت فقیه همان ولایت الله است.

حجت الاسلام صدیقی یادآور شد: امام زمان می فرماید، من همان ولایتی که از جانب خدا دارم در زمان غیبت برای کسانی قرارمی دهم که احادیث و احکام ما را بشناسند و از ما حمایت کنند.

وی با تأکید براینکه نباید از کنار حوادث تاریخ به راحتی عبورکنید و بر حوادث تاریخ تأمل کنید، گفت: یکی از حوادث تاریخ اسلام حضور ولی فقیه حضرت سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) درمنطقه اردهال کاشان است.

به گفته وی، امکان ندارد کسی حضرت سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) را قبول داشته باشد اما با ولایت ارتباط نداشته باشد.

ایشان یکی از مصادیق ولی فقیه را حضرت سلطانعلی ابن امام محمد باقر دانست و اضافه کرد: وقتی نمایندگانی از فین کاشان نزد امام باقر(ع) رفتند و درخواست نماینده کردند ایشان نیز حضرت سلطانعلی فرزند خودش را بعنوان نماینده خود به اردهال کاشان اعزام کرد.

حجت الاسلام صدیقی یادآور شد: حضرت سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) در بین فرزندان امام باقر(ع) افضل تر و اعلم تر بود را همراه نمایندگان مردم فین کاشان به این منطقه اعزام کرد و اگر فرصتی باقی بود برای حضرت سلطانعلی حکومتی نیز تشکیل می‌داد.

وی افزود: حضرت سلطانعلی امام و پیامبر بوده است و نمی توان حضرت سلطانعلی را قبول داشت اما ولایت فقیه را قبول نداشت و یا اینکه حضرت مسلم نماینده امام حسین(ع) را قبول داشت اما ولایت فقیه را قبول نداشت، از این رو امام زمان می فرماید، اگر دست شما به نمی رسد سراغ کسی بروید که نزدیک ترین فرد به ما اهل بیت است.

به گفته وی، حضرت سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) تنها گوشه ای از دریای علم و فقاهت، اخلاق و ایمان و تقوای پدر بزرگوار خودش را داشت.

حجت الاسلام صدیقی برگزاری همه ساله مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین کاشان در مشهد اردهال را تکرار تجدید عهد با ولایت دانست و از شرکت کنندگان در مراسم سنتی مذهبی قالیشویان خواست فلسفه ولایت فقیه حضرت سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) را برای فرزندان خود بیان کنند، که بیان فلسفه ولایت فقیه حضرت سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) یک نوع جهاد است.

گفتنی است، مراسم سنتی «جمعه جار» با عنوان همایش جمعه جار و بیعت با ولایت و حمایت مردم فین کاشان از ولایت، پنجشنبه شب اول مهرماه یک هفته قبل از مراسم سنتی مذهبی قالیشویان با حضور آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان و مردم فین کاشان در مسجد جامعه فین کاشان برگزار شد.

شایان ذکر است، مراسم سنتی مذهبی قالیشیویان مردم فین کاشان براساس یک سنت دیرینه همه ساله در دومین جمعه مهرماه در مشهد اردهال کاشان برگزار می شود و این مراسم تنها مراسم مذهبی است که تاریخ برگزاری آن به صورت شمسی محاسبه می‌شود.

لازم به ذکر است، امامزاده سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) در قرن دوم هجری قمری بنا به دعوت مردم ولایتمدار کاشان و فین و به فرمان پدر بزرگوارش امام محمد باقر(ع) برای ترویج و تعلیم شریعت مقدس اسلام عازم کاشان شد و بعد از برگزاری اولین نماز جمعه در مشهد جامع کاشان و سه سال ارشاد و هدایت مردم درمنطقه اردهال کاشان گرفتار مزدوران ظالم هشام بن عبدالملک مروان شد و بعد از یک جنگ نا برابر بطور ناجوانمردانه و مظلومانه مانند جد بزرگوارش امام حسین(ع) درکربلای ایران، مشهد اردهال کاشان به شهادت رسید.

لام ای سید و سلطان دلها – – – – درود ای عشق تو مهمان دلها


پاسخ دهید

دیدگاه شما