پیام رئیس ستاد برگزاری مراسم قالیشویان به مناسبت ثبت جهانی مراسم قالیشویان

پانزدهم آذر ماه۱۳۹۱ مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین بعنوان اولین اثر معنوی شیعی در فهرست میراث معنوی بشریت در سازمان یونسکو قرار گرفت و به ثبت جهانی رسید.پانزدهم آذر ماه۱۳۹۱ مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین بعنوان اولین اثر معنوی شیعی در فهرست میراث معنوی بشریت در سازمان یونسکو قرار گرفت و به ثبت جهانی رسید.

مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین هر ساله در دومین جمعه مهر در مشهد اردهال که به کربلای ایران شهرت یافته است برگزار می شود.
این مراسم برای مردم منطقه فین ، بعنوان بیعت مجدد با حضرت سلطانعلی (ع) و ادامه دهنده راه بزرگ مردانی چون عامر ابن ناصر فینی است که در خفقان حاکم بر ممالک اسلامی در حدود ۵۵ سال پس از واقعه عاشورا ، پرچمدار حرکتی شد که تشیع را در این سرزمین نهادینه ساخت و هنوز که هنوز است معارف حضرت علی ابن باقر (ع) گلوی تشنه ما را سیراب می سازد.
ستاد برگزاری مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین امیدوار است با همدلی و همت همه مردم فین و حمایت مسئولین، این مراسم سنتی مذهبی هر ساله بهتر و باشکوه تر برگزار گردد و بواسطه ثبت جهانی آن بتوان در انتقال مفاهیم عظیم و بلند اسلامی و شیعی به اقصی نقاط جهان موفق بود.
والسلام

محمد احترامی

رئیس ستاد برگزاری مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین

آذرماه ۱۳۹۵


پاسخ دهید

دیدگاه شما