مراسم سنتی مذهبی قالیشویان اردهال یک مراسم بی نظیر است

عباسعلی منصوری  نماینده شهرستان کاشان و آران و بیدگل مراسم سنتی مذهبی قالیشویان را یک مراسم بی نظیر در کشور تلقی نمود.

پرچم ولایتمداری دارالمومنین کاشان در مشهداردهال به زمین زده شده و شهادت حضرت سلطان علی ابن امام محمد باقر (ع) موج عظیمی از تشیع و شهادت طلبی را دراین منطقه ایجاد کرده است.
نماینده مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: پرچم ولایتمداری دارالمومنین کاشان در مشهد اردهال به زمین زده شده و شهادت حضرت سلطان علی ابن امام محمد باقر (ع) موج عظیمی از تشیع و روحیه شهادت طلبی را در این منطقه ایجاد کرده است.
« عباسعلی منصوری آرانی » در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در شهرستان ویژه کاشان، ضمن گرامی داشت فرا رسیدن سالروز برگزاری مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین کاشان گفت: مراسم سنتی، مذهبی قالیشویان اردهال یک مراسم خاص مذهبی و بی نظیر در کشور است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور بسیاری از جوانان در مناطق عملیاتی نشات گرفته از جهاد و قیام عاشورایی در این منطقه است که به همین جهت منطقه اردهال نیز برای همه ما بسیار بسیار حائز اهمیت است گفت: امیدواریم بتوانیم با تلاش همگانی به گونه ای توسعه در خورشان بارگاه مقدس حضرت سلطان علی ابن امام محمد باقر(ع) را در این منطقه ایحاد کنیم تا زائران زیادی که در طول سال به این بارگاه مشرف می شوند بتوانند از امکانات رفاهی و اقامتی مناسب بهره مند گردند.
منصوری تاکید کرد: باید سعی کنیم تمام حرکتهایی که در مراسم سنتی مذهبی قالیشویان که ابتدا از فین کاشان شروع و تا مشهداردهال خاتمه می یابد طبق سنت های قبل با شکوه هرچه بیشتر برگزار کرد.
نماینده مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، توسعه راه و ایجاد زائرسرا را از مهمترین نیازهای مشهد اردهال دانست و گفت: باید تمام تلاش خود را در جهت ایجاد زائرسرا هایی که در خورشان و منرلت زائزین عزیز این امامزاده واجب التعظیم است، فراهم کنیم.
طبق سنت دیرینه هرسال مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین کاشان در دومین جمعه مهرماه با حضور صدها هزار نفر زائر از سراسر کشور، شخصیتهای دینی، مذهبی، سیاسی و اهالی فین کاشان با شکوه خاصی برگزار می شود، امسال نیز این مراسم معنوی همانند سالهای قبل در جمعه چهاردهم مهرماه در مشهد اردهال برگزار می شود.


پاسخ دهید

دیدگاه شما