جلسه هماهنگی ویژه برنامه های روز ۲۷ جمادی الثانی

جلسه هماهنگی ویژه برنامه های روز شهادت حضرت سلطانعلی ابن باقر(ع) برگزار گردید.

دومین جلسه برنامه ریزی و هماهنگی تهیه ویژه نامه برای روز ۲۷ جمادی الثانی با حضور اعضای کارگروه فرهنگی ستاد برگزار گردید.

در این جلسه که در مکان ستاد برگزاری مراسم سنتی مذهبی قالیشویان اردهال در فین برگزار گردید

رئیس ستاد برگزاری مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین شب گذشته پس از بررسی و تشریح نمونه طرح ها و بروشورهای ارائه شده با همفکری اعضا اقدام به جمع بندی طرح های موجود نمود.

به گفته محمد احترامی با توجه به این که امسال روز شهادت حضرت سلطانعلی ابن امام محمد باقر (ع) در تعطیلات نوروزی قرار دارد می توان از این فرصت استفاده نمود و با انتشار این ویژه نامه در بین مسافران و زائران اقدام به معرفی هرچه بیشتر پتانسل های گردشگری مذهبی منطقه فین و اردهال نمود.

لازم به ذکر است مراسم ۲۷ جمادی الثانی برابر با ۶ فرودین ماه ۹۶ است.

امام زاده سلطانعلی فرزند بلافصل امام محمد باقر علیه‌السلام در سال ۱۱۳ هجری قمری بنا به دعوت مردم ولایت‌مدار فین و کاشان از طرف پدر خود به آن منطقه رفته و به‌مدت سه سال به راهنمایی و ارشاد مردم پرداختند وی در حالی که نیابت امام را از سوی دو امام زمان خود به‌عهده داشت، با لشکرکشی حکام منطقه روبه‌رو شد، پس از سه روز مبارزه در سرزمین اردهال در روز ۲۷ جمادی الثانی به‌همراه یارانش همچون جد مظلومش حضرت امام حسین علیه‌السلام با لب تشنه، سر از بدنش جدا می‌شود.


پاسخ دهید

دیدگاه شما