حجت الاسلام و المسلمین صدیقی نویسنده دو کتاب ارزشمند

علی بن باقر ( علیه السلام ) گوهر ناشناخته ای است که در منطقه خونین اردهال کاشان چون خورشیدی فروزان جلابخش قلوب عاشقان و ارادتمندان به ولایت است.

Untitled

علی بن باقر ( علیه السلام ) گوهر ناشناخته ای است که در منطقه خونین اردهال کاشان چون خورشیدی فروزان جلابخش قلوب عاشقان و ارادتمندان به ولایت است. شخصیت عرفانی ای که در ارائه طریق معرفت دلهای اهل سلوک را به خود متوجه نموده است. شهید والا مقامی که همراه با یاران باوفای خود در  این منطقه به وصال حق راه یافت و مدال افتخاری برای دعوت کنندگان خود از منطقه فین به یادگار گذاشت. درباره این شهید بزرگوار اهل قلم و شعر و ادب همواره به خلق آثار بدیع پرداخته اند که از این مجموعه دو مجموعه نفیس معرفی میگردد.

۱-ترکیب بند اردهال:

در این کتاب به قلم حجت الاسلام و المسلمین ماشاالله صدیقی با تلفیقی بدیع و بی نظیر بین حماسه کربلا و عاشورا و حماسه خونین اردهال در قالب ترکیب بند اردهال به حقیقت حادثه عاشورای اردهال پرداخته شده است. در بحث دیگر این کتاب ویژگی های آن بزرگوار و یاران باوفایش با اشعاری حماسی و عرفانی تقریر شده که میتواند خلاصه ای از ابعاد شخصیت آن حضرت را به تصویر بکشد.

این کتا که مورد توجه اهل شعر و ادب قرار گرفته است برای دومین مرحله با تیراژ بالا به چاپ رسید است.

۲- مقتدای فین :

کتاب دیگری در قالب نثر به قلم همین نویسنده با نگارش جدید به ابعاد شخصیتی آن حضرت پرداخته شده است.این کتاب با عنوان علی بن امام محمد باقر ( علیه السلام ) مقتدای فین در کربلای خاوه اردهال ضمن پرداختن به اصالت خانوادگی آن حضرت در هفت فصل، فلسفه دعوت ، عقلانیت ، استقبال و … به ابعاد عرفانی، سیاسی و حماسی آن بزرگوار پرداخته است. در آخر فصلی تحت عنوان شاخصه های علی بن باقر ( علیه السلام ) به رمز شاخص شدن آن حضرت در کنار سه امام زاده دیگر حضرت معصومه (س)، احمدبن موسی (ع) و شاه عبدالعظیم (ع) اشاره نموده است.

در این کتاب که در نوع خود با قلمی جدید به واقعه اردهال پرداخته نیز برای دومین مرحله به چاپ رسیده است.


پاسخ دهید

دیدگاه شما