برگزاری جشن بزرگ میلاد امام زمان(عج) در مشهد اردهال

برگزاری جشن بزرگ میلاد امام زمان(عج) در بارگاه مطهر امامزاده واجب‌التعظیم سلطان علی بن باقر(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام و ‌المسلمین محمدرضا اسماعیل‌پور اظهار داشت: این مراسم جشن میلاد با سعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی صاحب‌الزمان(عج) همزمان با روز نیمه شعبان و یک روز بعد از آن در بارگاه مطهر امامزاده واجب‌التعظیم سلطان علی بن باقر(ع) فرزند بلافصل امام محمد باقر(ع) برگزار می‌شود.

jashne 15 shabnوی برگزاری جشن قائم آل محمد(ص) را همزمان با روز نیمه شعبان از ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح در حرم سلطان علی بن باقر(ع) یادآور شد.

به گفته وی، جشن‌های اعیاد شعبانیه در بقاع متبرکه با توجه به دستورالعمل کلی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان در ادامه پخش مراسم جشن بقعه سلطان علی بن باقر در مشهد اردهال از شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران را خاطرنشان کرد و گفت: سخنرانی حجت‌الاسلام حیدری کاشانی کارشناس مذهبی برنامه سمت خدا، مولودی‌خوانی سید رضا تحویل‌دار و برپایی حلقه‌های معرفت از جمله برنامه‌های این مراسم جشن است.

اسماعیل‌پور افزود: توزیع شاخه‌های گل و شیرینی، برپایی ایستگاه صلواتی و دیگر برنامه‌های متنوع فرهنگی مذهبی از جمله برنامه‌های جنبی جشن نیمه شعبان در آستان امامزاده واجب‌التعظیم سلطان علی بن باقر(ع) کربلای ایران در کاشان است.

وی استقرار سرویس‌های رفت و برگشت زائران به مشهد اردهال را از ساعت ۹ صبح روز نیمه شعبان از میدان ۱۵ خرداد شهرستان کاشان خاطرنشان کرد.

به گفته وی، اداره اوقاف و امور خیریه کاشان ۱۳ برنامه فرهنگی این اداره را در تمام مناسبت‌ها و اعیاد ملی و مذهبی به ویژه ایام شهادت و موالید ائمه معصومین(علیهم‌السلام) در بقاع متبرکه این شهرستان برگزار می‌کند.

اسماعیل‌پور تصریح کرد: طرح‌های آرامش بهاری در ایام نوروز، بصیرت عاشورایی در محرم، نشاط معنوی در فصل تابستان، یاس نبوی در ایام فاطمیه، ولایت علوی اکمال نبوی در دهه ولایت و غدیر، اجرای ویژه‌برنامه‌های اعیاد موالید و شهادت ائمه اطهار(علیهم‌السلام)، برگزاری مراسم ملی مذهبی و مناسبات انقلابی(دفاع مقدس، رحلت امام و دهه فجر)، راه‌اندازی ۱۵ مرکز فرهنگی در بقاع متبرکه، مجالس و محافل انس با قرآن، برپایی غرفه‌های نمایشگاهی در بقاع متبرکه، اجرای مسابقات سراسری قرآن، مسابقات سراسری اذان و انجام تبلیغات از طریق محصولات فرهنگی از جمله این برنامه‌های فرهنگی است.


دیدگاه ها مسدود شده اند .