آیین پرفیض احیای شب بیست و یکم ماه رمضان در حرم مطهر شهیداردهال

با حضور هزاران نفر آیین پرفیض احیای شب بیست و یکم ماه رمضان در حرم مطهر شهیداردهال برگزار شد.

آیین پرفیض و سراسر معنویت احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان دوشنبه شب و بامداد امروز با حضور هزاران زائر و مجاور بارگاه مطهر  شهیداردهال در حرم آن حضرت برگزار شد.

به گزارش  روابط عمومی  آستان مقدس، آیین پرفیض و سراسر معنویت احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان دوشنبه شب و بامداد امروز با حضور هزاران زائر و مجاور بارگاه مطهر  حضرت علی بن امام محمد باقر(ع) در حرم آن حضرت برگزار شد.
حضور پرشور زائران و مجاوران در این مراسم به حدی بود که تمامی صحن ها و رواق های حرم مطهر مملو از جمعیت بود.
هزاران زائر و مجاور فرزند بلافصل امام محمدباقر(ع) دل سوخته جد بزرگوارشان علی (ع) در حرم مطهر شهید اردهال در سوگ شهادت آن حضرت، نوای یاد حیدر و یا صاحب الزمان سر دادند و در حالی که قرآن بر سر گذاشته بودند و بر سر و سینه می زدند، اشک ماتم ریختند.
قرائت دعای جوشن کبیر و تکرار هزار نام متبرک خداوند، سخنرانی، مرثیه خوانی، مداحی ذاکران اهل بیت، قرآن بر سر نهادن و خواندن نماز شب قدر و اعمال مخصوص، از جمله آداب شب بیست و یکم ماه رمضان بود که  برنامه ریزی و پیش بینی لازم جهت رفاه حال زائرین و استفاده  مطلوب از این برنامه ها در این شبها صورت پذیرفته بود.

این مراسم ازساعت ۲۲:۳۰ با اقامه نماز قضایی آغاز و با قرائت قرآن توسط قاری ممتاز جناب آقای رحیمی ادامه پیدا کرد. قرائت دعای جوشن کبیر ، مناجات و مدیحه سرایی مداح اهل بیت حسین برزی و سخنرانیاستاد برجسته اخلاق و عرفان حضرت آیت الله احدی از جمله برنامه های بعدی مراسم احیای شب قدر بود.
حضرت آیت الله احدی ضمن ابراز خرسندی از توفیق تشرف به حرم مطهر فرزند بلافصل امام محمدباقر(ع) در شب قدر مردم را از توفیق احیای شبهای قدر در کربلای ایران آگاه ساخت.
استاد اخلاق و عرفان دراین مراسم ،ضمن بیان فضیلت شب قدر ،مردم و به خصوص جوانان را به دوری از گناه توصیه نمود و آنان را به دعا ،نیایش و طلب مغفرت در این شبهای پرفضیلت سفارش کرد.
حضرت آیت الله احدی ضمن قرائت خطبه هایی از نهج البلاغه حضرت امیر (ع) و آیاتی از سوره مبارکه جاثیه به بیان پیام ها و پندهای آن پرداخت.
حسن ختام برنامه ها ،مراسم قرآن برسر نهادن توسط استاد محقق دکترزجاجی بود که شور و حال وصف ناپذیری را در حرم مطهر حاکم کرده بود.
درپایان زائرین و مجاورین حرم مطهر از سفره با کرامت حضرت ارتزاق نموده و خود را برای بیست و یکمین روز میهمانی خدا آماده ساختند.

این گزارش حاکیست علاوه بر حرم مطهر در دیگر مناطق منطقه اردهال ،مردم در دومین شب قدر و همزمان با شهادت حضرت علی (ع) ضمن دادن نذری و توزیع شربت با حضور در امامزاده ها، مساجد و حسینیه ها به سوگواری و عزاداری پرداختند.

یادآور می شود آئین پرفیض احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان با سخنرانی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه کاشان حضرت آیت الله نمازی در حرم مطهر برگزار خواهد شد.

اردهال

 


پاسخ دهید

دیدگاه شما