مراسم قالیشویان نماد عینی ولایتمداری کاشانی‌ها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، مراسم قالیشویان مشهد اردهال از توابع این شهرستان را نماد عینی ولایتمداری کاشانی‌ها دانست.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمدمهدی صباغی صبح امروز در نخستین جلسه کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد برگزاری مراسم قالیشویان مشهد اردهال اظهار داشت: قالیشویان صرفا یک مراسم سالانه نیست بلکه آیینی برای تجدید پیمان مردم دارالمؤمنین کاشان و توابع آن با مقام ولایت است بنابراین باید با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار شود.

مراسم «قالیشویان» نماد عینی ولایتمداری کاشانی‌ها

وی با تأکید بر ضرورت افزایش معرفت نسبت به حضرت سلطانعلی بن محمد باقر(ع) یادآور شد: اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت‌های کمیته‌های مختلف ستاد برگزاری مراسم قالیشویان اردهال از رویکردهای کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی این ستاد است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان، با اشاره به ثبت جهانی آیین سنتی مذهبی قالیشویان اردهال کاشان یادآور شد: با عنایت به جایگاه بین‌المللی شهید اردهال و این مراسم، توجه به محتوای برنامه‌های مراسم قالیشویان از دغدغه‌های کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد برگزاری این مراسم است.

صباغی، برگزاری نشست خبری با حضور مسئولان ستاد برگزاری مراسم و مسئولان کمیته‌های مختلف، اطلاع‌رسانی مراسم برای آحاد مردم با همکاری دستگاه‌های متولی امر، ارائه بسته‌های فرهنگی به زائران شهید اردهال با موضوع معرفی حضرت سلطانعلی بن محمد باقر(ع) به منظور افزایش سطح معرفت مردم نسبت به این امامزاده واجب‌التعظیم را از جمله برنامه‌های کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد برگزاری مراسم قالیشویان برشمرد.

وی تبلیغات شهری و محیطی، تهیه و توزیع لوح فشرده، بروشور برای آگاهی‌بخشی به مردم سراسر کشور در مبادی ورودی شهر و باغ تاریخی فین کاشان، برپایی نمایشگاه عکس مراسم قالیشویان، برپایی اردوهای دانش‌آموزی به مشهد اردهال و برگزاری مسابقات ویژه آنها با همکاری آموزش و پرورش این شهرستان را از دیگر برنامه‌های این کمیته ذکر کرد.


پاسخ دهید

دیدگاه شما