قالیشویان یعنی انتظار فرج

روز قالیشویان زائران و دلباختگان خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله حال و هوای دیگری دارند

روز قالیشویان زائران و دلباختگان خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله حال و هوای دیگری دارند. چند روز است که مردم در منطقه اردهال بیتوته کرده و شب جمعه با دعا و زاری در حرم مطهر آن حضرت خود را آماده حضور در تشییع جنازه آن والامقام نموده اند.

روز موعود فرا رسیده، هیچ کس در خانه ها و چادرها نمانده است. کاروانهای عزا فوج فوج از اطراف و اکناف به حرم مطهر می‌‌آیند. دقیقه شماری آغاز می‌‌شود که چه زمانی قالی که سمبل عزاداری و تشییع جنازه است برداشته می‌‌شود. اهالی محترم فین چوبها را به دست گرفته و با هیجان خاصی بالا و پایین می‌‌پرند کنایه از اینکه مردم فین با اسلحه‌ی روز به کمک آن حضرت شتافتند در لحظه‌‌ی بلند کردن قالی و آن مراسم خاص، عزاداران همراه با اسلحه بدستهای عاشق، با یک حالت روحانی و ملکوتی یا حسین یا حسین سر می‌‌دهند.

انتظار فرجچه راز و رمزی در این مراسم نهفته است که همه مردم به یاد واقعه کربلا می‌‌افتند و در مظلومیت سالار شهیدان و اصحاب گرانقدرش اشک می‌‌ریزند؟

خود حضرت سلطانعلی به ارقم شامی ملعون فرموده بود: نگذارید واقعه کربلا تکرار شود و آنهایی که حادثه کربلا را بوجود آوردند، به عذابهای الهی مبتلا شدند. حضرت سلطانعلی، فرزند بلافصل امام، ادامه دهنده‌ی راه جد غریبش اباعبدالله الحسین علیه السلام است، لذا رزمندگانی که در رکاب آن بزرگوار شهید شدند از اصحاب باوفای امام حسین(ع) درس گرفته‌اند.

شیعه که از روز اول تا به حال پرچم اسلام ناب محمدی را به دوش می‌‌کشد و از امامان معصوم خود پیروی می‌‌کند معتقد است که انتقام خون شهیدان را کسی نمی تواند بستاند جز وجود مقدس ولی عصر حجت بن الحسن العسگری (عج) دوازدهمین امام همام که الان در پس پرده‌ی غیب بسر می‌‌برد. بنابراین شیعه همیشه انتظار ظهور آن حضرت را می‌‌کشد و این انتظار برای او بالاترین عبادت است. چنانکه شیخ صدوق از امام باقر(ع) نقل می‌‌کند که پیامبر(ص) فرمود: بزرگترین عبادتها انتظار فرج است.

همه عاشقانی که در روز موعود یعنی قالیشویان فین دور هم جمع می‌‌شوند و ندای یا حسین و یا علی بن محمد باقر آنها در آسمان طنین انداز است. در انتظار فرج آقا امام زمان (عج) دعا می‌‌کنند و می‌‌گویند: اباصالح المهدی ای منتقم خون شهیدان ای جگر گوشه زهرا و علی کجایی؟


پاسخ دهید

دیدگاه شما