ابوترابی فرد: موضع مقتدر دکتر روحانی در سازمان ملل مرهون وفاداری مردم به دین است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: موضع مقتدرانه دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به پشتوانه وفاداری مردم ایران اسلامی به آموزه های دینی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈمحمدحسن ابوترابی فردˈ روز جمعه در جمع بیش از نیم میلیون نفر از مشتاقان اهل بیت (ع) و زائران حضرت سلطانعلی بن امام محمدباقر(ع) حاضر در آیین قالیشویان در مشهد اردهال کاشان افزود: ایران اسلامی امروز بواسطه عمل مردمش به آموزه های اهل بیت (ع) و وفاداری به آنان، شهدا و ولی فقیه دارای عزت و سربلندی و استقلال است.

وی گفت: اگر امروز اوباما رییس جمهوری امریکا از مردم ایران بعنوان مردمی تیزهوش و دارای قدرت علمی و شجاعت یاد می کند، به برکت همین وفاداری و پیروی از مکتب اهل بیت(ع) است.

به گفته نایب رییس مجلس شورای اسلامی، این وفاداری مردم بود که موجب خلق حماسه سیاسی ۲۴خرداد شد.

وی آیین عبادی، سیاسی نماز جمعه را منشاء و منبع ارزشمندی برای فراگیری این آموزه های دینی برشمرد و تاکید کرد: حضور حضرت سلطانعلی بن امام محمدباقر (ع) بعنوان اولین امام جمعه منطقه کاشان در ارتقای سطح معنوی و سیاسی مردم این خطه قابل توجه است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد تصریح کرد: تبیین و تحلیل مسائل سیاسی و درک معضلات جوامع بشری در اندازه و قامت نماز بوده و مسلمانان در این فریضه، معارف عبادی و سیاسی دین را آموخته و در جامعه انتشار می دهند.

وی لزوم تکریم مقام سیاسی حضرت سلطانعلی(ع) و شهادت ایشان در راه رشد و اعتلای فکری مسلمانان را یادآور شد و اذعان داشت: آن حضرت نماد روشن فهم دین و آراستگی آموزه های دینی و تبیین و گسترش آن است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، آیین سنتی مذهبی قالیشویان را در حقیقت میراثی گرانقدر و بازگشت به معارف دین و مجاهدت پدران و پیشکسوتان در خطه کاشان در حدود یکهزارو۳۰۰ سال قبل عنوان کرد.

وی افرود: جوانان ایران اسلامی باید بدانند در سایه تقوا، فهم دین، حضور در عرصه های سیاست، اخلاق و آموزه های قران، پاسداری از مکتب اهل بیت (ع) و هویت اسلامی امکانپذیر است.

قالیشویان یکی از کهن ترین آیین های سنتی مذهبی ایران است که همه ساله در دومین جمعه مهر برای بزرگداشت شهادت حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) در خطه گلگون اردهال با حضور صدها هزار نفر از جای جای میهن اسلامی ایران برگزار می شود.

حضرت سلطان علی ابن امام محمدباقر(ع) برادر حضرت امام صادق (ع) در سال ۱۱۳ هجری قمری به دعوت اهالی فین کاشان از طرف پدر بزرگوارش برای ترویج دین اسلام به ایران ماموریت یافت و پس از سه سال تلاش و مجاهدت، سرانجام در جنگی نابرابر به همراه جمعی از یارانش در ۲۷ جمادی الثانی سال ۱۱۶ هجری قمری حدود ۵۵ سال پس از واقعه کربلا در خطه اردهال کاشان شهید شد.

مشهد اردهال در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی کاشان واقع است.


پاسخ دهید

دیدگاه شما