دعوت مردم فین کاشان از علی بن باقر(ع) دعوت بی نظیر ایران است

امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت : تشکیل حکومت اسلامی در ایران عصاره خون سید الشهدا ، علی بن باقر(ع) ودیگر امامزادگان و زحمات مراجع بزرگ ، فقها ، اندیشمندان و علمایی است که در زندان های دشمن بودند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی تبار امام جمعه مشهد اردهال کاشان شامگاه شنبه در مراسم شب شهادت سلطانعلی بن امام محمدباقر(ع) در مشهد اردهال کاشان اظهارداشت: در ورق های تاریخ اسلام دو دعوت برجسته خودنمایی می کند، اولین دعوت مردم کوفه از امام حسین(ع) بود که ۱۸ هزار نامه به امام حسین(ع) نوشتند و از او دعوت کردنداما تبعات و آثار این دعوت را همه دوستان اهل بیت(ع) دیدند.

وی افزود: دعوت دیگر از نقطه ای در جغرافیای ملت ایران یعنی دارالمومنین کاشان به ویژه اهالی فین کاشان از امام باقر(ع) بود که فرزند بلافصل خودش علی بن باقر(ع) را بعنوان سفیرخودش روانه مشهد اردهال کاشان کرد.

امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: دعوت اهالی فین کاشان از علی بن باقر(ع) در کشورایران در نوع خودش بی نظیرترین دعوت است که اگر پژوهشگران و محققین در این زمینه پژوهش کنند چنین دعوتی را با چنین جلوه های زیبایی که از خود برجای گذاشت در تاریح ایران دیده نشده است.

وی افزود: علی بن باقر(ع) بعنوان سفیر ولایت و به دعوت اهالی فین کاشان عازم این منطقه شد و به عنوان اولین امام جمعه در مسجد جامع کاشان نماز جمعه را اقامه کرد و به ترویج دین در منطقه پرداخت اما دشمن که منافع خودش را در خطر می دید این بزرگوار را در منطقه اردهال کاشان که نام کربلای ایران را به خود گرفت در نبردی نابرابر به مانند جدش امام حسین(ع) به شهادت رسید.

امام جمعه مشهد اردهال کاشان تبعیت از ولایت را یکی از مهمترین پیام های سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) دانست و یاد آورشد: یکی از برجسته ترین ویژگی های علی بن باقرکه دعوت مردم فین را پذیرفت و اورا در تاریخ جهان ماندگار کرد اطاعت محض از ولایت بود و پیروی از امام و ایستادن تا پای جان و شهادت بود.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی یاد آورشد: جوشش این خون ها منجر به تشکیل حکومت شیعه جمهوری اسلامی در ایران شده است که باید قدردان نظامی باشیم امید مسلمانان جهان شده است.

وی با اشاره به دیدار جمعی از ایرانیان با آیت الله فیاض در عراق یادآورشد: آیت الله فیاض در این دیدار گفته است امروز تنها امید جهان تشیع به منحصر به فردترین نظام شیعه جهان یعنی حکومت جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه مشهد اردهال افزود: سید قطب می گوید دنیای اسلام به جای اینکه این همه هزینه، ای کاش تمامی جهان اسلام یک بار برای همیشه متحد می شدند و حکومتی را مبتنی بر خواست خدا، رسول خدا و علی مرتضی تشکیل می دادند.

لازم به توضیح است ۲۷ جمادی الثانی یادآور حماسه خونین و جاویدان اردهال در سال ۱۱۶ هجری قمری( به روایت قمری) و سالروز شهادت فرزند بلافصل امام محمدباقر(ع) در مشهداردهال کاشان است.

مراسم سوگواری شهید اردهال توسط ستاد برگزاری مراسم سنتی مدهبی قالیشویان فین کاشان در شب شهادت و روز شهادت علی بن باقر(ع) در مشهد اردهال برگزار می شود.

منبع:knp.ir


پاسخ دهید

دیدگاه شما