بازدید نماینده سازمان جهانی یونسکو از مراسم قالیشویان فین کاشان

نماینده سازمان جهانی یونسکو خانم استر کونیش لاروش در جمهوری اسلامی ایران از مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین کاشان بازدید خواهند نمود.

سید محمد ناظم رضوی با اشاره به منطقه فرهنگی کاشان و وجود پتانیسل های غنی فرهنگی آیینی مذهبی این شهر، کاشان را خاستگاه امام زادگان عظیم الشان، مشاهیر، ادبا، فقها، عرفا، هنرمندان به نام جهانی دانست.

وی با اشاره به توجه جوامع بین المللی فرهنگی از جمله یونسکو به این منطقه که حضور گردشگران خارجی بسیاری را در منطقه رقم زده است گفت: نماینده یونسکو طی دعوت صورت گرفته و به واسطه علاقه وافر ایشان به فرهنگ این منطقه و همچنین به منظور آشنایی با میراث معنوی این شهر از این مراسم بازدید دارند.

ناظم رضوی در ادامه به دو اثر میراث معنوی این شهر با نام های لوح ثبت جهانی آیین قالیشویان مشهد اردهال کاشان و صنعت هنر فرش دستباف کاشان به عنوان دو اثر مهم و به عنوان مهم ترین فرصت های گردشگری این شهر یاد کرد.

وی افزود: انتقال نسل به نسل، مردمی بودن، پویایی و زنده بودن آئین قالیشویان، اجرای مراسم در پرتو وفاق، همدلی و اتحاد اجتماعی و شکل گیری یک گردهمایی صلح آمیز از شاخص های مهم این آیین است.

شایان ذکر است مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین در مشهد اردهال کاشان در دومین جمعه مهرماه سال جاری با حضور سفرای کشورهای خارجی، مقامات لشگری و کشوری و انبوه زائران برگزار خواهد شد. منبع


یک دیدگاه برای “بازدید نماینده سازمان جهانی یونسکو از مراسم قالیشویان فین کاشان”

مصطفي ملكيان مهر ۱۲ام, ۱۳۹۳ at ۵:۰۲ ق٫ظ

سلام
با تشکر از خبر مهم شما .

پاسخ دهید

دیدگاه شما