شهادت علی ابن باقر پایان کار نیست بلکه شهادت او یک آغاز است

تولیت آستان قدس رضوی، گفت: سیل جمعیت در مراسم سنتی مذهبی قالیشویان برای تجلیل از مقام شهید اردهال بیانگر این است که شهادت سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) پایان کار نیست بلکه شهادت او یک آغاز است.

به گزارش پورتال خبری کاشان، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در آیین سنتی مذهبی قالیشویان مشهد اردهال در آستان سلطانعلی ابن محمد باقر(ع) گفت: امویان تلاش کردند برای اینکه سلطانعلی فرزند بلافصل امام باقر(ع) حق خواهی و عدالت خواهی و پرچمدار دفاع از کرامت انسان نماند به او حمله ور شدند و حضرت و اصحاب و یارانش را به تصور اینکه تمام شدند مظلومانه به شهادت رسانیدند، اما غافل از اینکه اردهال بعد از این شهادت و هزار سال بعد از این شهادت می خروشد.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز داشت: نماد حضور و دفاع از حق با ارادت به سفیر بزرگوار ولایت، جلوه ارداتمندی خودش را به ساحت مقدس شهید مشهد اردهال نشان می‌دهد و قلوب بسیاری از ارادتمندان به حضرت را نه تنها در شهر کاشان و اطراف، بلکه از سراسر کشور به این جایگاه نورانی جذب می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی‌ ادامه داد: سیل جمعیت در این مراسم برای تجلیل از مقام شهید اردهال بیانگر این است که شهادت سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) پایان کار نیست بلکه شهادت او یک آغاز است و این آغاز، دلهای بسیاری از عاشقان و دلدادگان را به طرف حق، عدالت، ارزشهای الهی و حاکمیت الهی سوق می‌دهد و جانهای بسیاری را متحول می کند تا مردان و زنانی که برای حق تلاش کردند، تلاش آنها بیهوده و بی ثمر نماند.

امویان می خواستند عاشورا ختم حسین ابن علی و یاران او باشد اما به قول ملاصدرای شیرازی، مردان بزرگ دو روز تولد دارند یک روز تولد شخص آنها و یک روز تولد شخصیت آنها است.

وی با اشاره به اینکه، عاشورا روز تولد عاشورائیان است، گفت: اصحاب امام حسین را به شهادت رسانیدند و سرهای آنها از بدنهای آنها جدا کردند و اسب ها را بر بدنهای مطهر تاختند به تصور این اینکه عاشورا و عاشورائیان تمام شد، اما عاشورا آغاز و تولد بود نه اینکه پایان باشد.

وی اظهارداشت: امتداد جریان عاشورا که می‌خواستند عاشورا نماند، اما مجالس بزرگداشت و تعظیم عاشورا و هیئات عزاداری، سیاهپوشی‌ها، اظهار ارادت‌ها و سینه زدن ها، رمز بقای عاشورا شد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به اینکه می خواستند عاشورا نماند اما سجده بر خاک مطهری که متصل به بدن امام حسین (ع) شده است بعنوان بهترین سجده‌ها ، رمز بقای عاشورا شد، گفت: زیارت بر امام حسین(ع) و ارادت و زیارت و دلدادگی در طول تاریخ رمز بقای عاشورا شد و اربعین امسال نیز عاشقان و دلدادگان امام حسین(ع) مانند سالهای گذشته بزرگترین اجتماع بشری را در کره زمین باردیگر خلق خواهندکرد.

وی با اشاره به اینکه عاشورا امتداد دارد و امتداد عاشورا نیز حق خواهی و عدالتخواهی، دوست شناسی و دشمن شناسی و ضدیت با مستکبران به نام عاشورا در جهان نهادینه شده است، افزود: امتداد عاشورا، انقلاب اسلامی‌ ایران و بیداری اسلامی در جهان اسلام و سرتاسر جهان است.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: امام حسین(ع) خون خودش را داد تا جاهلیت مدرنی که امروز توسط مستکبران بر جهان سایه افکنده است را جهل زدایی‌کند.

وی افزود: امروز نیز همان جاهلیت قدیم اما با نمای جاهلیت اتوکشیده ای که ایسم هایی را در کنارش گذاشته اند اما همان افکار جاهلی دیروز است که توسط مستکبران با امپراتوری خبری و رسانه ای به دنبال رواج فرهنگ و آداب و رسوم سبک زندگی غربی در جامع بشری هستند تا اخلاق و افکار جاهلیت را در عالم رواج دهند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، یادآورشد: امروز رسانه‌ها و فرهنگ غرب قصد دارند تا ظلم پذیری را القا کنند و به مردم کشورهای مسلمان منطقه و جهان القاء کنند سرنوشت آنها در این است که ظلم و فرهنگ غرب را بپذیرند.

به گفته وی، مکتب انتظار که مبتنی بر دین و ارزشهای الهی، معاد، دوست شناسی، مقاومت در راه هدف و ایستادگی در مقابل دشمنان، اعتقاد به مهدویت و موعود است زیر بار ظلم نخواهد رفت.

وی افزود: انتطار در مکتب انتظار آن است که در زمینه امر به معروف و نهی ازمنکر، امر به همه خوبی و نهی از همه زشتی‌ها را در جهان وظیفه خود بداند و نتواند در مقابل ظلم و ظالم ساکت باشد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه، خون امام حسین(ع) و سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) و شهدای جهان جهل زدایی کند، یادآور شد: خون شهدا در سراسر کشور جاهلیت مدرن را جهل زدایی کند و بیداری اسلامی به برکت خون شهدا است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: امروز بیداری اسلامی و برملا شدن جاهلیت مدرن در جهان به برکت شهدا و خانواده معظم شهدا است که حکومتهای استکباری منطقه را به وحشت انداخته است.

لازم به ذکر است، امامزاده سلطانعلی بن امام محمد باقر(ع) در قرن دوم هجری قمری بنا به دعوت مردم ولایتمدار کاشان و فین و به امر پدر بزرگوارش حضرت امام محمد باقر(ع) برای ترویج و تعلیم شریعت مقدس اسلام عازم کاشان شد و بعد از برگزاری اولین نماز جمعه در مشهد جامع کاشان و سه سال ارشاد و هدایت مردم درمنطقه اردهال کاشان گرفتار مزدوران ظالم هشام بن عبدالملک مروان شد و پس از یک جنگ نا برابر بطور ناجوانمردانه و مظلومانه مانند جد بزرگوارش امام حسین(ع) درکربلای ایران، مشهد اردهال کاشان به شهادت رسید.

شایان ذکر است، مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین کاشان که تکرار نمادین مراسم تشییع پیکر امامزاده سلطانعلی توسط مردم فین کاشان در یک‌هزار و ۳۱۶ سال قبل است، تنها مراسم مذهبی است که تاریخ برگزاری آن به صورت شمسی محاسبه می‌شود.

مشهد اردهال در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی کاشان واقع شده است.


پاسخ دهید

دیدگاه شما