مراسم سالروز شهادت حضرت علی ابن باقر(ع) باید به طور ویژه برگزار شود

آیت الله نمازی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت سلطانعلی ابن امام باقر(ع) گفت: علی ابن باقر(ع) حقوق زیادی را بر عهده ملت ایران و مردم کاشان و منطقه و مسؤولان نظام دارد و مراسم سالروز شهادت علی باقر(ع) در منطقه باید به طور ویژه برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان، با اشاره به فرازهای هایی از فرمایشات و رهنمودهای مهم و سرنوشت ساز رهبر معظم انقلاب در ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین، گفت: رهنمودهای معظم له باید آویزه گوش همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان به ویژه ملت مبارز و مقاوم ایران قرار بگیرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند تلاش برای آزادی فلسطین باید محور وحدت همه ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه جهان باشد و قصه پرغصه فلسطین و اندوه جانکاه مظلومیت ملت صبور، بردبار و مقاوم آن درد و رنجی انبوه بر دل هر انسان آزدی‌خواه و حق طلب و عدالت جوی برجای می‌گذارد.

آیت الله نمازی ادامه داد: در هیچ برهه ای از تاریخ هیچ‌ یک از ملت‌های جهان با چنین رنج و اندوه و اقدامی ظالمانه مواجه نبودند که در توطئه ای فرا منطقه ای کشوری به طور کامل اشغال شود، ملتی از خانه و کاشانه خود رانده شوند و به جای آنها گروهی دیگر از جای جای جهان به آنجا گسیل شوند و موجودیتی حقیقی نادیده گرفته شود و موجودیتی جعلی به جای آن بنشیند.

وی اظهار داشت: وجود بحران در چندین کشور اسلامی منطقه موجب کم شدن حمایت از مسأله فلسطین و آرمان مقدس آزادی قدس شده است و متأسفانه توطئه های پیچیده دشمن توانسته با بهره گیری از غفلت برخی دولت‌ها جنگ‌های داخلی را بر ملت‌ها تحمیل کند و آنها را به جان یکدیگر بیاندازد و ملت فلسطین راهی به جز تکیه بر پروردگار متعال و اتکا به توانمندی‌های ذاتی خود ندارد تا شعله مبارزه را همچنان فروزان نگهدارد که الحق تاکنون چنین کرده اند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، گفت: انتفاضه سوم که هم اکنون آغاز شده است، مرحله بسیار مهمی از تاریخ مبارزات را رقم خواهد زد و شکستی دیگر بر رژیم غاصب تحمیل خواهد کرد بنابراین حفاظت از هویت فلسطین و پاسداری از آن امری واجب و ضروری و یک جهاد مقدس است و اگر مقاومت فلسطین رژیم صهیونیستی را زمین گیر نکرده بود اینک شاهد دست اندازی آن به دیگر سرزمینهای منطقه از مصر تا اردن و عراق و خلیج فارس و غیره بودیم.

آیت الله نمازی ادامه داد: جنگ ۳۳ روزه لبنان و جنگهای ۲۲ روزه، ۱۲ روزه و ۵۱ روزه در غزه همگی صفحاتی درخشان از کارنامه درخشان مقاومت فلسطین است که سبب افتخار تمام ملتهای منطقه، جهان اسلام و همه انسانهای آزادیخواه جهان است و همه ملتها و دولتهای منطقه و آزادیخواهان جهان وظیفه دارند نیازهای اساسی این ملت مقاوم را تأمین کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری درادامه با تبریک ۵ اسفند ماه روز مهندس، متذکرشد: مهندسان و معماران و به ویژه نهادهای متصدی و مسؤولان بنیاد مسکن و وزارت مسکن توجه داشته باشند یکی از مشکلات عده زیادی از مردم ایران سکونت اضطراری در برج‌ها و مجتمع های مسکونی است.

آیت الله نمازی یادآور شد: براساس گزارش کارشناسان، ۷۰ درصد جمعیت کشور در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند که این آپارتمانها با مشکلات کیفیت ضعیف سازه و مشکلات سرمایشی و گرمایشی و عدم آشنایی برخی نسبت به فرهنگ آپارتمان نشینی و ضرورت رعایت حقوق همسایگان،کیفیت مهندسی آپارتمان‌ها و اشراف به یکدیگر از مشکلات ساکنین آپارتمان‌ها است که این سیاست باید در نظام مهندسی کشور مورد توجه قرار داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره فرارسیدن ۱۴ اسفند سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) در سال ۵۷ مبنی بر تشکیل بنیاد مستضعفان، جانبازان و کمیته امداد امام و تقدیر و تشکر از مسؤولان و خدمتگزاران این دو نها مبارک، عنوان کرد: خدمت به جانبازان و نیازمندان و مددجویان از بهترین عبادات در نزد خدای سبحان است.

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به فرارسیدن ۲۷ جمادی الثانی سالروز شهادت غریبانه و مظلومانه سلطانعلی ابن امام باقر(ع) گفت: علی ابن باقر(ع) حقوق زیادی را بر عهده ملت ایران و مردم کاشان و منطقه و مسؤولان نظام دارد و مراسم سالروز شهادت علی باقر(ع) در منطقه باید به طور ویژه برگزار شود.

وی پیشنهادکرد: نهادهای فرهنگی، شورای تأمین شهرستان، شهرداری، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه کارگروه ویژه ای را تشکیل و برنامه های مراسم سوگواری آن حضرت را جهت هماهنگی و اجرا به مسؤولان ارائه کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: هیأت های مذهبی داوطلب برگزاری مراسم پیاده روی برای زیارت علی ابن باقر(ع) هستند برنامه خود را با هماهنگی نیروی انتظامی برگزار کنند و با توجه به تقارن روز شهادت علی ابن باقر(ع) با تعطیلات نوروز و حضور میهمان نوروزی، در مراکز زیارتی و گردشگری نمایشگاههایی دایر شود تا میهمان و مسافران نوروزی در کاشان معرفت بیشتری نسبت به جایگاه حضرت سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) داشته باشند.

آیت الله نمازی یادآور شد: اهالی شهرستان کاشان و منطقه باید توجه داشته باشند، وجود علی ابن باقر(ع) یک نعمت و عطای آسمانی بوده است که خداوند نصیب ملت ایران و مردم منطقه کاشان کرده است چرا که امام باقر(ع) بزرگوار خودش را از مدینه  برای ترویج احکام الهی و سنت جد بزرگوارش پیامبر اکرم(ص) به منطقه کاشان اعزام کرد.

وی با بیان اینکه علی ابن باقر(ع) دربین امامزادگان دارای جایگاه برجسته ای است، گفت: علی باقر(ع) فرزند بلاواسطه و بلافصل امام باقر(ع) و نماینده امام معصوم، وکیل امام باقر(ع) در منطقه کاشان، برادر امام صادق(ع) و ابوالزوجه موسی ابن جعفر(ع) است که این امر بیانگر  این است که فرزند امام باقر(ع) فقیه و عالم و مبلغ و خطیب بوده که برای راهنمایی مردم منطقه اعزام شده است.

نماینده ولی فقیه درکاشان، اظهارداشت: شهادت سلطانعلی ابن امام محمد باقر(ع) مانند شهادت جد بزرگوارش امام حسین(ع) در کربلا بوده است و همانگونه که سر امام حسین(ع) را در قتلگاه از تن جدا کردند، سر علی ابن باقر(ع) را هم در قتلگاهی که هنوز هم وجود دارد از تن جدا کردند، بنابراین مشهد اردهال کربلای ایران است.


پاسخ دهید

دیدگاه شما