پیاده‌روی ۲ هزار نفری اهالی فین کاشان از “سجده‌گاه” تا “قتلگاه”

یک روز قبل از قالیشویان صورت گرفت
پیاده‌روی ۲ هزار نفری اهالی فین کاشان از “سجده‌گاه” تا “قتلگاه”

خبرگزاری فارس: یک روز قبل از مراسم قالیشویان، ۲ هزار نفر از اهالی منطقه فین کاشان فاصله سجده‌گاه تا قتلگاه سلطانعلی‌بن‌ محمد باقر(ع) را با پای پیاده می‌پیمایند.

خبرگزاری فارس: پیاده‌روی 2 هزار نفری اهالی فین کاشان  از "سجده‌گاه" تا "قتلگاه"

 

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، در مراسم پیاده‌روی بزرگ ۲ هزار نفری، اهالی فین با لباس‌های متحدالشکل همراه با عزاداری و سینه‌زنی از صبح امروز سیزدهم مهرماه یک روز قبل از مراسم قالیشویان در حالی که چوب به دست داشتند حرکت خود را از محل مسجد جامع فین آغاز کرده‌اند.

حرکت این کاروان بزرگ عزاداری در مسیرهای اصلی و با عبور از منطقه راوند‌، روستای حسن‌رود و علوی ادامه یافته و در مشهد اردهال به پایان می‌رسد.

مسیر حرکتی پیاده‌روی عزاداران شهید اردهال از مسجد جامع این منطقه، محل برگزاری نماز جماعت سلطان‌علی‌بن محمد باقر(ع) تا قتلگاه آن حضرت در مشهد اردهال یعنی در واقع از سجده‌گاه تا قتلگاه حضرت صورت می‌گیرد.

استقرار ایستگاه‌های صلواتی و توزیع خیرات، نذورات و پذیرایی توسط ساکنان مسیر ۵۰ کیلومتری فین تا مشهد اردهال یکی از حاشیه‌های جالب این مراسم بزرگ سنتی مذهبی است.

این برنامه که هر ساله قبل از مراسم قالیشویان برگزار می‌شود با استقبال گسترده اهالی فین کاشان روبرو شده و تمامی گروه‌ها و اقشار اعم از جوانان، نوجوانان، زنان و حتی کودکان خردسال در آن حضور پرشور دارند و با قلبی سراسر ایمان و اخلاص نسبت به آستان امامت و ولایت ارادت خود را نشان می‌دهند.

فلسفه اجرای این مراسم پیاده‌روی نیز بر اساس عزیمت مردم منطقه فین برای یاری و دفاع از حضرت سلطان‌علی‌بن محمد باقر(ع) در زمان درگیری آن حضرت با دشمنانش انجام می‌شود که در آن زمان اهالی فین در حالیکه چوب به دست داشتند برای کمک به امام عازم مشهد اردهال شدند ولی زمانی می‌رسند که آن بزرگوار توسط دشمنانش به شهادت رسیده‌ است.


پاسخ دهید

دیدگاه شما