روح عاشورایی در مراسم قالیشویان دمیده شده است

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس:
روح عاشورایی در مراسم قالیشویان دمیده شده است

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی از ویژگی‌های بارز مراسم قالیشویان را دمیده شدن روحیه حماسی و عاشورایی در آن دانست.

عباسعلی منصوری بعدازظهر امروز در حاشیه مراسم قالیشویان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حفظ و توسعه روحیه عاشورایی و حماسی در این مراسم به عنوان عظیم‌ترین مراسم سنتی مذهبی کشور در این منطقه بر عهده نسل جوان است.

وی با محکوم کردن اهانت اخیر به پیامبر گرامی اسلام افزود: از ویژگی‌های مراسم امسال قالیشویان که همچون سال‌های گذشته در دومین جمعه مهرماه با بهترین برنامه‌های ویژه، منظم و عالی برگزار شد اعلام انزجار از اهانت‌کنندگان به رسول‌الله است.

این مسئول با تأکید بر برگزاری این مراسم به طور مستمر و مداوم افزود: انتظار می‌رود این مراسم قرن‌ها ادامه پیدا کند و نسل به نسل روح حماسه، جهاد و شهادت را به افراد انتقال دهد.

منصوری مراسم قالیشویان را نمادی از ولایتمداری مردم منطقه کاشان و توابع آن دانست و تصریح کرد: پس از گذشتن بیش از هزار سال از واقعه شهادت امامزاده هنوز چشمه ارادت به ایشان و خاندان اهل بیت(ع) می‌جوشد، هر ساله این مراسم پرشورتر از گذشته برگزار می‌شود.

وی در پایان از همکاری تمام ارگان‌ها و دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهادی که در برگزاری این آیین سنتی مذهبی تلاش کردند، قدردانی کرد.

مراسم سنتی مذهبی قالیشویان صبح امروز با حضور هزاران نفر از عاشقان خاندان عصمت و طهارت در مشهد اردهال کاشان و در کنار مضجع شریف امامزاده سلطانعلی‌بن محمد باقر(ع) برگزار شد.


پاسخ دهید

دیدگاه شما