پیام امام جمعه کاشان به مناسبت مراسم قالیشویان

پیام امام جمعه شهرستان کاشان به مناسبت ایام برگزاری مراسم سنتی مذهبی قالیشویان فین کاشان ابلاغ گردید.

پیام امام جمعه شهرستان کاشان به مناسبت مراسم قالیشویان به شرح ذیل می باشد.

بسم الله الرحمن الرحیم

امام صادق علیه السلام : هرکس برادرم حضرت سلطانعلی را در مشهد اردهال زیارت کند همانند کسی است که جدم حسین (ع) را در کربلا زیارت کرده باشد.

شهید اردهال، مبارز و مجاهد شهیدی است که با دعوت مردم منطقه و به امر امام زمانش امام محمد باقر(ع) به مدت سه سال به نمایندگی از آن حضرت و تبلیغ و ترویج دین جدش پیامبر گرامی اسلام (ص) در حوزه ماموریت خود به انجام وظایف پرداخته و با تحمل آلام روحی و وجسمی و دوری از وطن، از حریم ولایت و امامت دفاع نمود و با حضور پر خیر و برکت خودش تحولی در منطقه ایجاد و شعاع نور وجودش سراسر کاشان و حومه را فرا گرفت، چنان حماسه ای خلق کرد که موجب صیانت و حفظ مکتب مترقی تشیع در این منطقه شد.

حجت الاسلام نمازی

تا اینکه دشمنان آن حضرت نتوانتند حضور وجود مبارک فرزند و جگر گوشه امام محمد باقر(ع) را تحمل کنند لذا او و جمعی از رزمندگان در رکابش را در مکان مقدس مشهد اردهال به شهادت رساندند و همچون جد بزرگوارش حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) سر مقدسش را از تن جدا کردند و برای خوش خدمتی به اربابان خود به دارالسلطنه قزوین و به نقلی به شام فرستادند.
این امام زاده مکرم از امامزادگان واجب التعظیم و دارای کرامات و مقامات رفیعه و از فرزندان بلافصل اما محمد باقر(ع) می باشد که متاسفانه شخصیت، فضائل و کمالات ایشان مهجور مانده است.

برای تجلیلی از مقام شامخ این شهید والامقام نکاتی چند را یادآور می شوم:
– پیام شهیداردهال به همه آزادگان جهان این است که در برابر ظلم و جنایت ظالمین و جنایتکاران عالم ذره ای سستی از خود نشان نداده و تا پای جان ایستاگی کنند.
– خطبا، دانشمندان و اصحاب قلم و رسانه در شناساندن والای این امامزاده بزرگوار تلاش بیشتری معمول داشته و گام های بلندتری بردارند.
– مردم شهرستان دارالمومنین کاشان ودیگر شهرها وشهرستان های مجاور و زائرین آن حضرت در جهت رعایت شئونات دینی و پرهیز از منکرات به پیروی از آن بزرگوار بیش از پیش کوشا باشند.
– به تمام ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت به خصوص خیرین ارجمند توصیه می شود در جهت آبادانی و توسعه آن بقعه مبارکه از هیچ کوششی دریغ نکنند.
از خداوند منان برای همه مجاوران، زائران و مسئولان آن آستان مقدس آرزوی موفقیت دارم.

الحمد الله رب العالمین
والسلام علیکم و علی عبادالله الصالحین
عبدالنبی نمازی
نماینده مقا م معظم رهبری و امام جمعه کاشان


پاسخ دهید

دیدگاه شما